prof. dr hab. Marzanna Witek-Hajduk

Prodziekan
Prodziekan Szkoły Doktorskiej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Kierownik Katedry Biznesu Międzynarodowego w Kolegium Gospodarki Światowej. Absolwentka Wydziału Handlu Zagranicznego SGPiS, stopnie naukowe doktora i doktora habilitowanego otrzymała w SGH. Kierownik i wykonawca licznych projektów badawczych dotyczących międzynarodowych strategii przedsiębiorstw, internetalizacji, zarządzania marką, międzynarodowych strategii marek z rynków wschodzących, strategii marek producentów oraz marek detalistów i relacji producenci–detaliści, a także aliansów marketingowych i modeli biznesu. Autorka, współautorka lub redaktorka licznych monografii i artykułów z zakresu tej problematyki.

Wybrane publikacje z ostatnich lat

  • Witek-Hajduk, M.K., Międzynarodowe strategie marek Perspektywa przedsiębiorstw z rynków wschodzących. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020, 350 s. ISBN: 978-83-8030-355-3.
  • Witek-Hajduk, M.K., Grudecka, A., 2019, Country of origin from a management perspective of emerging market companies, International Journal of Management and Economics, 55(3), ss.  1–18;
  • Witek-Hajduk, M.K., P. Zaborek,  Cooperation and Competition in manufacturer-key retailer relationships: a business model perspective, E+M Ekonomie a Management, 2020, Vol. 23, Iss. 1, ss. 167-183; DOI (& full text).
  • M. Witek-Hajduk (red.), Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH,2019. ISBN: 8380302664, 9788380302662.
  • Witek-Hajduk, M.K., Targański, B. Institutional barriers of the Internet-based foreign expansion of enterprises, Problemy Zarządzania – Management Issues, 2018, vol. 16, issue 73, ss. 91-108.
  • Witek-Hajduk, M.K., Targański, B. Institutional barriers of the Internet-based foreign expansion of enterprises, Problemy Zarządzania – Management Issues, 2018, vol. 16, issue 73, ss. 91-108.
  • Witek-Hajduk M.K., Cygler J., Sznajder A., Napiórkowska A., Napiórkowski T., Manufacturer - retailer relationships. The context of business models, Oficyna Wydawnicza SGH, 2017. ISBN: 978-83-8030-172-6.
  • Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P. Does Business Model Affect CSR Involvement? A Survey of Polish Manufacturing and Service Companies, Sustainability, 2016, 8, 93, ss. 1-20; doi:10.3390/su8020093.
  • Witek-Hajduk M.K., Cygler J., Sznajder A., Napiórkowska A., Napiórkowski T., Relacje między producentami a detalistami. Kontekst modeli biznesu, PWN, Warszawa, ISBN: 978-83-01-19051-4.
  • Witek-Hajduk, M.K. Internationalization strategies in response to the economic crisis: the example of Polish companies, Business and Management, 2014, ISSN print 2029-4441 / ISSN online 2029-929X, ISBN print 978-609-457-650-8 / ISBN online 978-609-457-649-2, Article number: bm.2014.057.

Godności poza SGH i towarzystwa naukowe

  • Kategoria zaangażowania: Członkostwo w zespołach eksperckich 
  • Nazwa organizacji/nazwa zespołu eksperckiego: Rada Marek Superbrands
  • Zakres: krajowy Rok wyboru: 2013 
  • Kategoria zaangażowania: Inne 
  • Nazwa organizacji/nazwa zespołu eksperckiego: AIB
  • Zakres: międzynarodowy/zagraniczny Rok wyboru: 2019

Nagrody i wyróżnienia

  • Rodzaj nagrody/wyróżnienia: Nagroda za osiągnięcia organizacyjne; Rok przyznania nagrody/wyróżnienia: 2018
    Typ nagrody/wyróżnienia: Nagroda JM Rektora SGH III stopnia (indywidualna)
    Nagroda za opracowanie koncepcji i zorganizowanie dwu konferencji naukowych o zasięgu ogólnopolskim: 1) Ogólnopolska konferencja naukowa „Relacje między producentami a detalistami a tworzenie przewag konkurencyjnych. Kontekst modeli biznesu” oraz 2) Ogólnopolska konferencja naukowa „Umiędzynarodowienie przedsiębiorstw z perspektywy koncepcji zasobowej” oraz za współorganizowanie i koordynowanie ze strony SGH cyklu wydarzeń o charakterze popularyzatorskim we współpracy z Superbrands.
  • Rodzaj nagrody/wyróżnienia: Nagroda za działalność naukową; Rok przyznania nagrody/wyróżnienia: 2018
    Typ nagrody/wyróżnienia: Nagroda JM Rektora SGH I stopnia (zbiorowa)
    Nagroda za monografię naukowa : M.K. Witek-Hajduk, T.M. Napiórkowski, Manufacturers’ Benefits from Their Cooperation with Key Retailers in the Context of Business Models: A Cluster Analysis, International Journal of Management, Knowledge and Learning, 6(1), 2017, 97–114.
  • Rodzaj nagrody/wyróżnienia: Nagroda za działalność naukową; Rok przyznania nagrody/wyróżnienia: 2017 
    Typ nagrody/wyróżnienia: Inna nagroda za osiągnięcia naukowe 
    BEST PAPER AWARD
    Nagroda za artykuł: Cluster Analysis of Retailers’ Benefits from Their Cooperation with Manufacturers: Business Models Perspective napisany przez: M. K. Witek-Hajduk, T. M. Napiórkowski
  • Rodzaj nagrody/wyróżnienia: Nagroda za działalność naukową; Rok przyznania nagrody/wyróżnienia: 2017
    Typ nagrody/wyróżnienia: Nagroda JM Rektora SGH II stopnia (zbiorowa) w dziedzinie działalności naukowej
    monografia „Relacje między producentami a detalistami. Kontekst modeli biznesu”
    Marzanna Witek-Hajduk; Andrzej Sznajder; Joanna Cygler; Tomasz Napiórkowski; Anna Napiórkowska; 
  • Rodzaj nagrody/wyróżnienia: Nagroda za działalność naukową; Rok przyznania nagrody/wyróżnienia: 2017
    Typ nagrody/wyróżnienia: Inna nagroda za osiągnięcia naukowe
    Dyplom uznania Rektora SGH za opublikowanie artykułu w roku 2016 na liście JCR
    Marzanna Witek-Hajduk; Piotr Zaborek; 
  • Rodzaj nagrody/wyróżnienia: Nagroda za osiągnięcia organizacyjne; Rok przyznania nagrody/wyróżnienia: 2016
    Typ nagrody/wyróżnienia: Nagroda JM Rektora SGH II stopnia (indywidualna)
    Nagroda JM Rektora SGH za działalność organizacyjną za działalność organizacyjną
  • Rodzaj nagrody/wyróżnienia: Nagroda za osiągnięcia organizacyjne; Rok przyznania nagrody/wyróżnienia: 2015
    Typ nagrody/wyróżnienia: Nagroda JM Rektora SGH II stopnia (indywidualna)
    Nagroda rektora SGH za działalność organizacyjną
  • Rodzaj nagrody/wyróżnienia: Nagroda za działalność naukową; Rok przyznania nagrody/wyróżnienia: 2014 
    Typ nagrody/wyróżnienia: Nagroda JM Rektora SGH I stopnia (zbiorowa)
    Nagroda zespołowa JM Rektora pierwszego stopnia w dziedzinie działalności dydaktycznej za podręcznik pt.; Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyzwania strategiczne, uwarunkowania prawne
    Joanna CYGLER; Maria ALUCHNA; Marzanna WITEK-HAJDUK; Elżbieta MARCISZEWSKA; dr Grzegorz Materna; 
  • Rodzaj nagrody/wyróżnienia: Nagroda za osiągnięcia organizacyjne; Rok przyznania nagrody/wyróżnienia: 2014
    Typ nagrody/wyróżnienia: Inna
    Nagroda Rektora SGH: nagroda za działalność organizacyjną II stopnia
  • Rodzaj nagrody/wyróżnienia: Nagroda za działalność dydaktyczną; Rok przyznania nagrody/wyróżnienia: 2013
    Typ nagrody/wyróżnienia: Ministra właściwego do spraw nauki
    Nagroda zbiorowa za książkę pt. Alianse marketingowe. Partnerstwa przedsiębiorstw dla zwiększenia konkurencyjności
    Andrzej SZNAJDER; Teresa DUDZIK; Wiktor PIĄTKOWSKI; Marzanna WITEK-HAJDUK; 
  • Rodzaj nagrody/wyróżnienia: Nagroda za osiągnięcia organizacyjne; Rok przyznania nagrody/wyróżnienia: 2013
    Typ nagrody/wyróżnienia: Nagroda JM Rektora SGH III stopnia (indywidualna): nagroda za działalność organizacyjną
  • Rodzaj nagrody/wyróżnienia: Nagroda za działalność naukową; Rok przyznania nagrody/wyróżnienia: 2012
    Typ nagrody/wyróżnienia: 
    Nagroda Rektora SGH za rozprawę habilitacyjną pt. Strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w warunkach akcesji Polski do Unii Europejskiej

 

Marzanna Witek-Hajduk